Loading...

Mitä ammattilaisen tulisi tietää vatsalihasten erkaumasta?

Mistä tiedän onko asiakkaallani vatsalihasten erkauma? Miten ohjata turvallisesti, mutta nousujohteisesti asiakasta, joka aloittaa liikunnan synnytyksen jälkeen? Mitä asioita harjoittelun suunnittelussa tulisi ottaa huomioon? Näitä asioita miettii moni personal trainer ja liikunnanohjaaja, joka työskentelee synnyttäneiden naisten kanssa. Jokainen nainen palautuu

Mitä ammattilaisen tulisi tietää vatsalihasten erkaumasta?2019-01-26T08:24:11+00:00

Miksi otan lantionpohjalihakset aina huomioon ryhmäliikuntatunnilla?

Ohjasin kuntopiiriä ja aina yhden osallistujan jälkeen jäi märkä kohta. Se ei ollut hikeä, vaan ihan muuta. Tilanne oli todella epämiellyttävä seuraavalle jumppaajalle, mutta myös minulle ohjaajana. Jotenkin asiaan pitäisi puuttua, mutta miten? Tämä märän läntin jättäjä ei ollut mikään vanha nainen, niin kuin usein luullaan. Virtsankarkailusta kärsii joka neljäs nainen eli tunnillani oli varmasti useampikin joka kärsi samasta vaivasta. He vaan osasivat suojautua paremmin. Juttelin asiasta kuntokeskusvastaavan kanssa ja päätimme, että aloitamme tunnit, joilla harjoitetaan lantionpohjalihaksia. Aloin googlettamaan, että onko mitään valmiita harjoitteita olemassa ja silloin löysin ensimmäisen kerran Bailamaman ryhmäliikuntatunnit. 

Miksi otan lantionpohjalihakset aina huomioon ryhmäliikuntatunnilla?2019-01-18T18:56:40+00:00

Ammattilainen, huomioi nämä asiat raskaana olevan lantionpohjan harjoittelussa!

Raskausaikana lantionpohjalihakset joutuvat todella kovalle rasitukselle. Raskaushormonit löystyttävät nivelsiteitä, lihaskalvoja ja lantion liitoksia. Kohtu kasvaa ja kasvava paine venyttää lantionpohjaa. Kaikki tämä voi aiheuttaa kipua lantion alueelle raskauden aikana. Tutkimuksen mukaan naiset, jotka kärsivät lantion

Ammattilainen, huomioi nämä asiat raskaana olevan lantionpohjan harjoittelussa!2019-01-17T20:02:44+00:00